Afdeling

GroenLinks Huizen is een actieve partij in de Huizerse politiek. We zijn een vooruitstrevende partij: onze omgeving en de maatschappelijke verhoudingen veranderen voortdurend en daar spelen we op in. We zijn gericht op de toekomst. Solidartiteit en eerlijk delen, tussen alle mensen en tussen alle generaties staat voor ons centraal.

En natuurlijk maken we de wereld graag een stuk duurzamer: behoud en versterking van natuur en landschap, een gezonder milieu, groene energie, zuining met de wereld.

Politiek

Politiek bedrijven is de kern van wat we doen. GroenLinks Huizen zit met twee leden in de gemeenteraad. GroenLinks is deel van de coalitie en heeft samen met het CDA, D66, Dorpsbelangen, ChristenUnie en SGP een collegeprogramma samengesteld. Hierin zijn veel speerpunten uit ons verkiezingsprogramma te vinden. Wij zijn erg trots op het collegeprogramma en zien de komende raadsperiode met veel vertrouwen tegemoed!

Afdeling

De afdeling telt momenteel ruim 50 leden. De leden praten actief mee over de partij op ledenvergaderingen. Af en toe samen een excursie organiseren, een discussiebijeenkomst of een bijdrage leveren aan een regionale bijeenkomst hoort ook bij het afdelingswerk. We maken deel uit van de landelijke partij, die 20.000 leden en 250 actieve afdelingen heeft. In de Huizer politiek maken we onze eigen keuzes, maar we leren natuurlijk graag van andere afdelingen.

Belangstellenden kunnen zich melden bij het secretariaat. Het is altijd mogelijk te helpen, eens een ledenvergadering bij te wonen of een gesprek met de fractie aan te vragen. Lid worden kan ook, meldt u dan aan bij het landelijk bureau. Op het moment staan er twee vacatures binnen het afdelingsbestuur open, voor penningmeester en secretaris.

Onder andere kost campagnevoeren veel geld. Uw financiële bijdrage is zeer welkom. IBAN: NL20TRIO0198518617

Vacatures

GroenLinks leeft, en dat kun je merken aan alle mensen die zich aanmelden als lid en/of vrijwilliger. Wil je ook graag meedoen? Bekijk dan onze vacatures! Op het moment zoeken we een secretaris, leden voor het campagneteam en helpende handjes!

GroenLinks op de koffie

Wilt u kennismaken met onze raadsleden? Zijn er dingen waar u, in uw wijk, mee zit en die de gemeenteraad moet weten? Nodig dan GroenLinks uit op de koffie. U zorgt voor een volle huiskamer en koffie, wij komen met iets lekkers en de garantie van een ongedwongen, maar boeiend gesprek over de Huizerse politiek.

Wat is precies de bedoeling?

• Kennismaking met raadsleden van GroenLinks
  • Wij maken nader kennis met u en uw vrienden / buren
  • U kunt spuien over 'de politiek'
  • U stelt vragen en maakt duidelijk waar u, in uw wijk/buurt, mee zit en wat de gemeenteraad moet weten
  • Wij luisteren naar u en willen daarna graag met u in gesprek. Zo krijgen wij input voor de komende vier jaar

Lijkt zo’n ontmoeting u wat?
Meldt u dan aan bij Monica Lemmens, telefoon: 06-24684916, e-mail: monica@groenlinkshuizen.nl

U kunt contact opnemen met de afdeling via:
info@groenlinkshuizen.nl

Vacature